WARSZTATY PROGRAMOWANIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

programowanie dla dzieci i młodzieży 2019-2020.png


WARSZTATY PROGRAMOWANIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

Celem warsztatów jest nauczenie młodzieży zasad programowania w wybranych językach programowania oraz samodzielnego tworzenia prostych aplikacji.

Uczestnicy w trakcie warsztatów nauczą się pisać swoje własne programy, będą je analizować, szukać ewentualnych błędów w kodach, a na późniejszym etapie będą próbować je zoptymalizować czyli stworzyć jak najkrótszą ich wersję.

Warsztaty są także okazją do pokazania młodzieży, że tablet i komputer warto wykorzystywać do zdobywania nowych umiejętności, rozwijania swoich zainteresowań oraz tworzenia interesujących projektów.

Dzięki nauce programowania każdy uczestnik:

  • trenuje umiejętności rozwiązywania problemów,
  • rozwija logiczne i abstrakcyjne myślenie,
  • uczy się wykrywania i korygowania błędów,
  • rozwija umiejętność współpracy z innymi,
  • uczy się skupiania uwagi i cierpliwego poszukiwania właściwej drogi.

tick.jpg  CIEKAWOSTKA!

W trakcie badań uniwersyteckich w Stanach Zjednoczonych udowodniono, że dziecko, które od najmłodszych lat jest zaangażowane w zajęcia twórcze, wymagające logicznego myślenia i tworzenia, dużo lepiej radzi sobie w szkole, częściej szuka najprostszych i najkorzystniejszych rozwiązań, przez co osiąga lepsze wyniki z przedmiotów ścisłych.

W trakcie naszych zajęć pokażemy uczestnikom, w jaki sposób odpowiedzialnie i pożytecznie wykorzystywać tablet lub laptop do celów edukacyjnych, jak mądrze się bawić, ucząc się jednocześnie zasad programowania.


OFERTA WARSZTAT
ÓW PROGRAMOWANIA
dla dzieci i młodzieży

rok szkolny 2019/2020

scratch_logo (1).jpg MIT_App_Inventor_logo.png small basic.pngjavascript.png

PROGRAMOWANIE MULTI PACK
ZAJĘCIA DLA UCZESTNIKÓW W WIEKU 11-14

Jest to kurs wprowadzający w świat programowania, nastawiony w dużej mierze na naukę i kształtowanie u uczestników myślenia programistycznego, a także rozwiązywanie zadań poprzez rozbijanie ich na mniejsze i łatwiejsze części.
Istotą kursu jest nauka programowania przy użyciu kilku różnych narzędzi programistycznych m.in.: Scratch (zastosowanie zaawansowane), App Inventor, Small Basic, Java Script.
W trakcie kursu młodzież zdobywa umiejętność korzystania z różnych narzędzi programistycznych przy realizacji wybranych projektów. Dodatkowym atutem tych zajęć jest ich przekrojowość i możliwość pracy nad wybranymi zagadnieniami informatycznymi oraz poszukiwania rozwiązania tego samego problemu informatycznego przy użyciu różnych języków programowania, co ułatwia poznanie i zrozumienie różnic między tymi językami programowania oraz ich lepsze opanowanie przez uczestników.

Informacje organizacyjne:
Długość warsztatów: 60 godz. lekcyjnych (2 semestry)
Ilość spotkań: 30
Długość pojedynczych zajęć: 2 godz. lekcyjne (90 min.)
Liczebność grupy: 4-10 osób

Grupa wiekowa: 11-12 lat
Dzień zajęć: środa
Godziny zajęć: 17.30-19.00
Przewidywany termin rozpoczęcia kursu: 02.10.2019
Koszt kursu: 1200 zł (możliwość rozłożenia opłaty na raty)

Grupa wiekowa: 13-14 lat
Dzień zajęć: czwartek
Godziny zajęć: 17.30-19.00
Przewidywany termin rozpoczęcia kursu: 03.10.2019
Koszt kursu: 1200 zł (możliwość rozłożenia opłaty na raty)

GRY - PODSTAWY PROGRAMOWANIA
ZAJĘCIA DLA DZIECI W WIEKU 8-10 LAT

Jest to kurs dla dzieci w wieku 8-10 lat wprowadzający w świat tworzenia gier 2D i 3D przy wykorzystaniu bezpłatnego środowiska do ich tworzenia. Program kursu został dostosowany do możliwości intelektualnych najmłodszych uczestników. W trakcie zajęć dzieci będą poznawać środowisko kreatora gier oraz inne narzędzia niezbędne do zbudowania gry, np. w zakresie graficznego projektowania postaci i scen.

Tworzenie prostych gier w dedykowanym środowisku nie wymaga umiejętności programowania. W trakcie kursu uczestnicy zdobędą podstawowe umiejętności posługiwania się językiem skryptowym ułatwiającym budowę gry.

Informacje organizacyjne:
Długość warsztatów: 30 godz. lekcyjnych (1 semestr)
Ilość spotkań: 15
Długość pojedynczych zajęć: 2 godz. lekcyjne (90 min.)
Liczebność grupy: 4-10 osób
Dzień zajęć: wtorek
Godziny zajęć: 17.30-19.00
Przewidywany termin rozpoczęcia kursu: 01.10.2019
Koszt kursu: 600 zł (możliwość rozłożenia opłaty na raty)

JAVA.pngHTML_Logo.png

PROGRAMOWANIE JAVA + HTML
ZAJĘCIA DLA UCZESTNIKÓW W WIEKU 12-18 LAT

Co to jest Java?
Java jest technologią wykorzystywaną do tworzenia aplikacji, które czynią Internet bardziej atrakcyjnym i użytecznym. Java pozwala grać w gry, wysyłać zdjęcia, prowadzić czaty, uczestniczyć w wirtualnych podróżach oraz korzystać z różnych usług, takich jak szkolenia online, bankowość internetowa czy interaktywne mapy. Wiele aplikacji i serwisów internetowych będzie poprawnie działać tylko wtedy, gdy w systemie będzie zainstalowane oprogramowanie Java.

Dlaczego warto umieć programować w języku Java?
Uczymy się języków obcych, by swobodnie rozmawiać z ludźmi na całym świecie. Z maszynami, zwłaszcza komputerami, jest podobnie. Aby się z nimi porozumieć, musimy rozmawiać ich językiem. Java to jeden z popularnych języków programowania, którego będziemy używać w nauce programowania.

Dlaczego Java? To język używany przez miliony programistów na całym świecie. To język, w którym powstają proste aplikacje oraz potężne systemy. Javę znajdziemy także tam, gdzie nikt się jej nie spodziewa. Pralka działa, nowoczesna lodówka chłodzi, samochód jeździ, w domu oglądamy telewizję satelitarną właśnie dzięki temu, że w każdym z tych urządzeń działa program napisany w Javie.

Java to także darmowe narzędzia przydatne w naszej pracy. Java to dostęp do wielu cennych informacji w internecie, gdzie każdy znajdzie rozwiązanie problemu.

Dowiedz się więcej tutaj: https://youtu.be/Nc2F6UuK-T0

Kto może wziąć udział w warsztatach?

Jeśli interesujesz się tematyką programowania i chciałbyś zdobyć nowe umiejętności związane z programowaniem, te warsztaty są właśnie dla Ciebie!

Program warsztatów:

1. Wstęp

  1. Co to jest język i do czego służy ludziom?
  2. Po co języki maszynom?
  3. Co to jest Java, jakie ma zastosowania i czym różni się od innych języków?
  4. IDE dalej, czyli jak i w czym będziemy programować

2. Programowanie

  1. Mój pierwszy program w Javie
  2. Zmienne i operatory
  3. Klasa a Obiekt
  4. Krótko o dziedziczeniu klas
  5. Jak działa telewizor czyli pola i metody
  6. Typy danych
  7. Kto to, co to jest konstruktor i co robi konstruktor?
  8. Modyfikatory dostępu (public, private)
  9. Jak zostać dobrym programistą? Czyli o komentarzach
  10. Inkrementacja i dekrementacja brzmi strasznie a jakie to proste
  11. Sterowanie programem
  12. Instrukcja if else
  13. Pętle while i for
  14. Tablice i listy
  15. Czas na poważny program (kalkulator, ułamki itp.)

3. Dodatek a wymagania sprzętowe/programowe

  1. Instalacja Javy
  2. Instalacja Maven
  3. IDE (środowisko programistyczne) IntelliJ IDEA - http://www.jetbrains.com/idea

4. Dodatek B Gdzie szukać pomocy, czyli ciekawe miejsca w sieci dotyczące Javy

5. Wprowadzenie do HTML

  1. Znaczniki
  2. Podział strony
  3. Formatowanie tekstu
  4. Linki i obrazki
  5. Tabele
  6. Listy i formularze
  7. Wprowadzenie do CSS (arkusze stylów)

Informacje organizacyjne:
Długość warsztatów: 60 godz. lekcyjnych (2 semestry)
Ilość spotkań: 30
Długość pojedynczych zajęć: 2 godz. lekcyjne (90 min.)
Liczebność grupy: 6-10 osób
Dzień zajęć: środa
Godziny zajęć: 17.30-19.00
Przewidywany termin rozpoczęcia kursu: 02.10.2019
Koszt kursu: 1200 zł (możliwość rozłożenia opłaty na raty)
Uczestnicy pracują na własnym sprzęcie komputerowym.

Warsztaty realizowane są przez programistów z firmy  Coderion_logo.png


logo-nowosc-obrot.png  python-logo-master-v3-TM.png

PROGRAMOWANIE PYTHON
ZAJĘCIA DLA UCZESTNIKÓW W WIEKU 14-19 LAT

Python to potężny język, zdolny do operowania na ogromnych ilościach danych i doskonale radzący sobie z trudnymi obliczeniami. Jest również bardzo wszechstronny - ten sam program można uruchomić bezpośrednio w systemie Windows, Linux, Mac czy nawet na Androidzie. Przy jego potędze, pisanie w nim jest zaskakująco proste i przyjemne - program w Pythonie wygląda niemal jak notatki z lekcji matematyki po angielsku.
Wielu gigantów światowej ekonomii używa Pythona, często jako swój główny język lub jako "klej" łączący elementy napisane w innych językach. Wśród nich są między innymi Google, Facebook, Netflix, Amazon oraz PayPal.
Z tego języka wywodzi się bardzo popularne narzędzie do tworzenia zaawansowanych serwisów internetowych o nazwie Django. W oparciu o Django działają serwisy wielu słynnych firm, na przykład Youtube, Instagram, Pinterest, Spotify, Dropbox, a nawet strona główna NASA.

Informacje organizacyjne:
Długość warsztatów: 60 godz. lekcyjnych (2 semestry)
Ilość spotkań: 30
Długość pojedynczych zajęć: 2 godz. lekcyjne (90 min.)
Liczebność grupy: 6-10 osób
Dzień zajęć: wtorek
Godziny zajęć: 17.30-19.00
Przewidywany termin rozpoczęcia kursu: 01.10.2019
Koszt kursu: 1200 zł (możliwość rozłożenia opłaty na raty)
Uczestnicy pracują na własnym sprzęcie komputerowym

 

ZASADY PŁATNOŚCI RATALNEJ ZA WARSZTATY PROGRAMOWANIA
W przypadku płatności ratalnej za kursy całoroczne istnieje możliwość rozbicia opłaty na 3 raty, a za kursy semestralne na 2 raty.
W szczególnych przypadkach istnieje możliwość ustalenia indywidualnego harmonogramu płatności za zajęcia.

NASZE RABATY! - ZNIŻKA ZA KONTYNUACJĘ
Dla uczestników wcześniejszych płatnych warsztatów programowania organizowanych przez Centrum EDUKACJA kontynuujących naukę kodowania w roku szkolnym 2019/20 obniżka ceny warsztatów o 5%!

EDUKACJA - ALL RIGHTS RESERVED