ARYTMETYKA MENTALNA - zajęcia rozwojowe dla dzieci i młodzieży

abakus.jpg

ARYTMETYKA MENTALNA – ZAJĘCIA ROZWOJOWE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU 7-12 LAT

Arytmetyka mentalna to wyjątkowa metoda wspierająca zrównoważony rozwój zdolności intelektualnych i twórczych u dzieci, umożliwiająca im osiągnięcie pełni ich potencjału intelektualnego i twórczego. System arytmetyczny Abakus jest oryginalnym i kompletnym sposobem rozwoju mózgu.

Mentalna arytmetyka wpływa pozytywnie na:

  • rozwój interakcji między prawą i lewą półkulą mózgu,
  • wyniki w nauce i kreatywność,
  • pewność siebie i samoocenę,
  • skupienie i koncentrację,
  • zdolność do nauki języków obcych.


ARYTMETYKA MENTALNA - metoda nauki

Według licznych badań mózg dziecka przechodzi najbardziej intensywny rozwój w wieku od 4 do 12 lat. Umiejętności uzyskane w tym wieku są o wiele łatwiejsze do opanowania i pozostają na wysokim poziomie przez wiele, wiele lat.

Nie od dziś wiadomo, iż praktyka czyni mistrza. Nauka nowych rzeczy silnie pobudza funkcjonowanie mózgu, a co za tym idzie, także jego rozwój. Im więcej ćwiczymy nasz mózg ucząc się, tym więcej pobudzamy neuronów, które odpowiedzialne są za pracę zarówno lewej, jak i prawej półkuli. W rezultacie to co kiedyś wydawało nam się niemożliwe do rozwiązania, staje się proste i zrozumiałe!

Narzędziem, w oparciu o które prowadzone są zajęcia, jest liczydło – abakus, dzięki któremu rozpoczyna się systematyczny rozwój obu półkul mózgu dziecka. Na początku dzieci używają liczydła, następnie stosują specjalne karty, by w rezultacie dojść do etapu, na którym mogą wykonać skomplikowane obliczenia w głowie (wizualizując liczydło). Dzięki takiej metodzie pracy aktywowane są równocześnie obie półkule mózgu, co sprawia, że zaczyna on pracować szybciej i efektywniej. Wszystkie zajęcia są uzupełnione różnorodnymi grami i zabawami, które wspierają proces synchronizacji pracy obu półkul.

ARYTMETYKA MENTALNA – wsparcie rozwoju potencjału intelektualnego i twórczego
Arytmetyka mentalna to nie tylko dokonywanie szybkich obliczeń w głowie. Jest to program, który pomaga w harmonijny i zrównoważony rozwijać obie półkule mózgu. Dzięki regularnym ćwiczeniom
i nauce nowych umiejętności mózg dziecka jest silnie pobudzany, co wspomaga jego pracę, a w efekcie sprzyja dalszemu rozwojowi dziecka w różnych obszarach życia.

Nauka arytmetyki mentalnej jest uważana za najnowocześniejszy i najbardziej efektywny sposób rozwinięcia umiejętności twórczych, poznawczych i intelektualnych dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Metoda ta nie tylko rozwija cenne zdolności, ale także wspomaga ich pełne wykorzystywane w życiu codziennym.

ARYTMETYKA MENTALNA - udowodnione korzyści
Pozytywny wpływ mentalnej arytmetyki został udowodniony w kilku międzynarodowych badaniach.
W 2007 roku kilka brytyjskich uniwersytetów przeprowadziło badania z udziałem 3185 dzieci w wieku od 7 do 11 lat (Lynn R. & Irwing P. (2008) - Effects of Abacus training on the intelligence of Sudanese children. // Personality and Individual Differences. November 2008, pages 694-696). (Wpływ szkolenia z używania liczydła na inteligencje sudańskich dzieci, // Różnice osobowościowe i indywidualne. Listopad 2008 r., str: 694-696). Wykazały one skuteczność regularnych ćwiczeń z liczydłem, dowodząc poprawę nie tylko w dziedzinie matematyki, lecz również innych przedmiotów.

Badania nad wpływem mentalnej arytmetyki na pamięć u dzieci przeprowadzone w Chinach (Min-Sheng Chen, Chan-Tzu Wang (2011) - Effect of mental abacus training on working memory for children // Journal of the Chinese Institute of Industrial Engineers 09/2011; 28 (6): 450-457) (Wpływ szkolenia z pamięciowego używania liczydła na pamięć roboczą u dzieci.) wykazały u uczestników znaczącą poprawę pamięci wzrokowej.

Wreszcie 50 dzieci w wieku 5-12 lat wzięło udział w badaniach prowadzonych w Indiach w latach 2002-2004 (Bhaskaran M., Senottaiyan A., (2006) Evaluation of memory in abacus learners. Indian J Physiol. Pharmacol., 50 (3), 225-233). (Ocena pamięci u uczniów korzystających z liczydła). Kurs mentalnej arytmetyki przyczynił się do poprawy ich pamięci wzrokowej i słuchowej oraz umiejętności koncentracji i skupienia.

KURS ARYTMETYKI MENTALNEJ – program zajęć
Na pierwszym etapie kursu arytmetyki mentalnej stosuje się liczydło. W późniejszej fazie kursu wprowadzane są pomoce wizualne. W dalszej kolejności dzieci rozpoczynają trening umiejętności liczenia w pamięci poprzez wizualizację liczydła i dokonywanych na nim działań na liczbach. Ta umiejętność pozwoli im w przyszłości na bezproblemowe liczenie w pamięci, bez użycia kalkulatora czy kartki papieru.
Etap 1 - Działanie „proste dodawanie”. Mapa myśli. Działanie „proste odejmowanie”. Działania „proste dodawanie” i „proste odejmowanie” na mapie myśli. Wykonanie zadań dotyczących tematów lekcji od 1 do 10. Gry umysłowe „Ćwiczenia mózgu”. Mapy szkolenia.
Etap 2 - Działanie „dodawanie 5”: metoda „pomocnego brata”. Gry umysłowe „Ćwiczenia mózgu”. Używanie obu rąk do obsługi liczydła. Działanie „odejmowanie 5”: metoda „pomocnego brata”. Składniki liczby 5. Wykonywanie zadań w pamięci.
Etap 3 - Działanie „dodawanie 10”: metoda „pomocnego przyjaciela”. Składniki liczby 10. Wykonywanie zadań nauczyciela (trenera). Gry umysłowe „Ćwiczenia mózgu”. Mapa myśli. Działanie „odejmowanie 10” metoda „pomocnego przyjaciela”. Działania „dodawanie i odejmowanie 10” na mapie myśli: metoda „pomocnego przyjaciela”. Wykonywanie zadań w pamięci.
Etap 4 - Działania „dodawanie i odejmowanie 11-14”: metoda łączona. Gry umysłowe „Ćwiczenia mózgu”. Mapy szkolenia. Wykonywanie zadań nauczyciela (trenera). Wykonywanie zadań w pamięci. Mapa myśli. Działania „dodawanie i odejmowanie 11-14” na mapie myśli.

Arytmetyka mentalna - dlaczego warto?
Rodzice często chcą jak najlepiej przygotować dzieci do nauki w szkole, nawet zanim osiągną jeszcze wiek szkolny. Niestety nie każde dziecko z łatwością radzi sobie w szkole. Z zasady dzieci zaczynają swoją przygodę ze szkołą z wielkim entuzjazmem, lecz wraz z upływem czasu ich zapał się zmniejsza, a często całkowicie znika. Z czego to wynika? W szkole podstawowej dzieci często muszą wykonywać monotonne i nudne ćwiczenia, przy czym nacisk kładziony jest głównie na dokładność i szybkość. Powoduje to tłumienie ich zdolności twórczych. Ważny element rozwoju dzieci, jakim jest zabawa, jest przy tym często zaniedbywany. Rosyjski dyrektor teatralny Konstantin Stanisławski stwierdził niegdyś, że “…istnieje coś takiego w systemie edukacji, co tłumi w dzieciach zdolność do kreatywności, fantazji oraz nietypowych form wyrażania siebie”.

Wielu nauczycieli matematyki zauważa, że dzieci, które ukończyły kurs matematyki w szkole podstawowej, nie są w stanie rozwiązywać niestandardowych i oryginalnych problemów – z jakiegoś powodu tracą elastyczność intelektualną. Boją się zadań nieznanych, a także nie wysilają się zbytnio, by rozwiązać zadania trudne.

Wiele dzieci nie lubi lekcji, na których rozwiązuje się zadania matematyczne, ponieważ według nich operacje na liczbach to żmudne i czasochłonne zadania, nierzadko zakończone błędnym rozwiązaniem. Dzięki kursowi arytmetyki mentalnej mogą całkowicie zmienić swoje podejście do matematyki!

ARYTMETYKA MENTALNA - innowacyjna metoda nauczania
Abakus Europe jest jedną z pierwszych organizacji wprowadzających arytmetykę mentalną w Europie. W innowacyjny sposób połączyliśmy program nauczania matematyki z następującymi aspektami ćwiczeń Brain Fitness:

  • ćwiczenia pamięciowe: wizualne i słuchowe
  • ćwiczenia uwagi: koncentracja, skupienie
  • ćwiczenia z logiki i myślenia poza schematami
  • ćwiczenia pobudzające obie półkule mózgowe

Rozwój zdolności intelektualnych dzieci jest prostym sposobem na zapewnienie im solidnej podstawy do rozwoju kreatywności oraz osiągnięcia sukcesu edukacyjnego.

Program nauczania arytmetyki mentalnej jest zgodny z międzynarodowymi standardami nauczania. Stale dostosowujemy się do potrzeb naszych kursantów, zapewniając niezwykle skuteczną jak i przyjemną naukę matematyki.

Udział w kursie arytmetyki mentalnej z pewnością zachęci zarówno dzieci młodsze jak i te starsze do nauki matematyki!

ZAJĘCIA W ROKU SZKOLNYM 2018/2019
POZIOM 1 i 2

GRUPA 7-9 lat
Długość kursu:
64 godz. lekcyjne (32 spotkania)
Częstotliwość spotkań: 1x tygodniowo (90 min)
Liczebność grupy: 4-8 osób
Dzień zajęć: wtorek
Godziny zajęć: 17.00-18.30
Przewidywany termin realizacji kursu: 02.10.2018-11.06.2019
Koszt udziału w kursie: 1120
Dodatkowa opłata: abakus oraz komplet 4 podręczników (2 poziomy): 300 zł
Opcjonalnie: możliwość wykupienia dostępu do e-platformy z dodatkowymi ćwiczeniami: 10  zł/miesięcznie.
Istnieje możliwość rozłożenia opłaty za kurs na raty.

GRUPA 10-12 lat
Długość kursu:
62 godz. lekcyjne (31 spotkań)
Częstotliwość spotkań: 1x tygodniowo (90 min)
Liczebność grupy: 4-8 osób
Dzień zajęć: czwartek
Godziny zajęć: 17.00-18.30
Przewidywany termin realizacji kursu: 04.10.2018-13.06.2019
Koszt udziału w kursie: 1090
Dodatkowa opłata: abakus oraz komplet 4 podręczników (2 poziomy): 300 zł
Opcjonalnie: możliwość wykupienia dostępu do e-platformy z dodatkowymi ćwiczeniami: 10  zł/miesięcznie.
Istnieje możliwość rozłożenia opłaty za kurs na raty.


wykrzyknik-w-kole_318-9577.jpgDla zainteresowanych istnieje możliwość organizacji zajęć indywidualnych lub dla grupy mniejszej niż 4 osoby. Termin realizacji zajęć oraz koszt ustalany jest indywidualnie z uczestnikami.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
(DO POBRANIA)

Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy przesłać mailem na adres: biuro@centrumedukacja.pl lub dostarczyć osobiście do biura Centrum EDUKACJA w Bielsku-Białej przy ul. 3 Maja 31 do 28.09.2018 r. Na podstawie danych zawartych w formularzu zgłoszeniowym, z rodzicem uczestnika zostanie zawarta umowa o świadczenie usług edukacyjnych.


OBEJRZYJ FILMY I POZNAJ ARYTMETYKĘ MENTALNĄ JUŻ TERAZ! :)


Relacja z Międzynarodowej Olimpiady Arytmetyki Mentalnej GeniusKid 2018

Warszawa, 10.03.2018 r.

EDUKACJA - ALL RIGHTS RESERVED